פשרה: מתן תוקף להסכמות הצדדים

נידון בבית הדין:

ב"ד כוכב יעקב

 

הרכב הדיינים:

אב"ד

הרב ניר אביב

דיינים נוספים בהרכב:

הרב אבישי חבר-טוב
הרב אריאל אלקובי

עלה לאתר בתאריך:

י״ב באב ה׳תשע״ט (יום שלישי, אוגוסט 13, 2019)

קישור לפסק באתר פסקים:

יום שישי כ"ז טבת תשע"ט 4.1.19

מס' תיק: 004/79

לפני כב' הדיינים:

אב"ד הרב ניר אביב

דיין הרב אריאל אלקובי

דיין הרב אבישי חבר טוב


התובע:

נגד

הנתבע:

פסק דין

תיאור המקרה

התובע הנו שוכר דירה מאת הנתבע. יחידת הדיור ממוקמת בקומה השניה של המשכיר. בקומה זו מתגורר גם המשכיר, ונמצא שיש קיר החוצץ ביניהם. התובע טוען שיש בעיה חריגה של בידוד ונוצר רעש חריג ובלתי נסבל, ועל כן מבקש לסיים את חוזה השכירות באופן מיידי ולצאת מהדירה. הנתבע טוען שהרעש אינו חריג ומדובר בסטנדרט בניה המקובל בישוב, ולפניו היו דיירים שלא התלוננו. ובנוסף, גם התובע לא התלונן מיד אלא רק כעבור חצי שנה וכנראה שישנה סיבה אחרת בעטיה הוא רוצה להפסיק את השכירות באמצע התקופה.

לאחר שמיעת שני הצדדים, בהמלצת ותיווך בית הדין הגיעו שני הצדדים להסכמה ופשרה, ועשו עליה קנין סודר המועיל, על פי הסעיפים הבאים:

א. התובע ימשיך לדור בדירה עד סוף החודש הלועזי הנוכחי (חודש ינואר) ויעזוב את הדירה לא יאוחר מיום חמישי (31.1.19). בעשירי לחודש הנוכחי (ינואר) ישלם את השכ"ד החודשי כרגיל בסך 2700 ש"ח.

ב. התובע יפקיד ביד מזכיר בית הדין תשלום שכ"ד לחודש נוסף סך 2700 ₪ לא יאוחר מיום קודם העזיבה (30.1.19). כמו כן יפקיד ביד המזכיר צ'ק ביטחון לצרכי תשלום חשמל ומים שצרך עד תאריך זה. לאחר מכן, במעמד זה, יקבל התובע חזרה לידיו את הצ'קים של תשלומי שכ"ד הנותרים.

ג. התובע יחזיר את הדירה צבועה ותקינה כפי שקבלה לידיו בכניסתו וכפי שמחויב בחוזה.

ד. היעדר קיום ולו אחד מן התנאים הנ"ל פירושו ביטול הפשרה, והמשך תוקפו של הסכם השכירות הקודם על כל המשתמע מכך.

החלטה

ניתן בזאת תוקף של פס"ד להסכמות הצדדים דלעיל.

ניתן היום ב' שבט התשע"ט (8.1.19).

____________­­­­__                             ______________                                  ______________

הרב אריאל אלקובי                               הרב ניר אביב, אב"ד                       הרב אבישי חבר טוב

פסקי דין נוספים באתר:

שוכר ששמר את הבית לשוכר אחר

שוכר דירה מעוניין לעזוב את הדירה לפני תום תקופת השכירות. בעל הבית מאשר לו לעזוב רק אם הוא מוצא שוכר שיכנס במקומו. השוכר מצא אדם אחר שיכנס, הם חתמו על מסמך שהשוכר ישמור לו את הדירה ובתאריך מוסכם הוא יכנס במקומו. שבוע לאחר החתימה השוכר החלופי ביטל את רצונו להכנס לדירה, ונמצא אדם אחר שיכנס כ3 שבועות לאחר התאריך שמוסכם ביניהם. מי צריך לשלם את פער השכירות?

קרא עוד »

ביטול חופשה בצימר בגלל נגיף הקורונה

באמצע החורף של שנת התש"ף התובע הזמין צימרים לחופשה משפחתית לחופשת הקיץ. התובע שילם מקדמה בסך כמחצית מהסכום. מיד לאחר חג הפסח התובע מבקש לבטל את ההזמנה בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה, ולקבל חזרה את דמי המקדמה.
הנתבע טוען שאין מניעה לקיים את החופשה מכיוון שהוא עומד בתנאי ה'תו הסגול' לפתיחת צימרים, ובתנאי הביטול שהוא שלח למזמין נכתב מפורש שבמקרה ביטול המקדמה תוחזר רק אם ימצאו שוכרים אחרים, וכעת אין שוכרים אחרים.

קרא עוד »

אחריות עובד על תאונה במסגרת העבודה

עובד שעשה נסיעה עבור המעסיק במסגרת עבודתו. במהלך הנסיעה הנהג פגע ברכב אחר, וגרם לנזקים כספיים סך אלפי שקלים. (בהמשך נקבל הערכת נזק משמאי רכב).

קרא עוד »

רווחים ממכירת ספרים

התובעים, הוצאת ספרים הפיצה ספר דרך רכזים אשר ירכשו את הספר ב45 ש"ח וימכרו את הספר ב60 ש"ח. הנתבע סייע בהוצאת הספר והפצתו, וחתם עימם על חוזה המאשר לו למכור את הספר ע"י קו הפצה משלו. הנתבע קנה ספרים והפיצם ע"י הרכזים של הוצאה. טענתם כי ע"י כך נגרם להם הפסד שמחמתו הרכזים מכרו פחות ספרים. וכן שהוא ישתמש בפרסום שלהם. לטענת הנתבע תוכנית הרכזים נכשלה והוא פעל עצמאית. ולגבי הפרסום, הוא לא נועד רק לתוכנית הרכזים אלא לצורך פרסום הספר.

קרא עוד »

רבנים ואישים – סדנה בנושא חנייה במקום אסור ובאזור חנייה בתשלום

סרטונים של רבנים ואישים מהסדנה בנושא חנייה במקום אסור ובאזור חנייה בתשלום
דוברים: הרב ברוך פז – דיין ב"ד מצפה יריחו, הרה"ג רצון ערוסי – רב העיר קרית אונו ויו"ר הליכות עם ישראל, ר' ראובן פז – מזכיר האיגוד, הרב ניר אביב – אב"ד כוכב יעקב, הרב אוריאל אליהו – אב"ד ענב לשעבר, עו"ד שלמה בן מנחם (דלפן) – יו"ר ועדת בתי דין לממונות של לשכת עורכי הדין מחוז ירושלים

קרא עוד »

קטגוריות משויכות: